Pozycjonowanie Stron Warszawa

Od niemal 10 lat pozycjonowanie stron to nasza praca, pasja i codzienne wyzwanie. Nieustannie zbieramy doświadczenie, aby jako Agencja SEO Unit z Warszawy spełniać oczekiwania wszystkich Klientów. Oferujemy kompleksowe usługi w zakresie optymalizacji strony internetowej oraz zwiększania jej widoczności w sieci, sprawiając, że ruch na Twojej stronie gwałtownie rośnie, a marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Jesteśmy na bieżąco, śledząc nowe aktualizacje algorytmu Google, które będą wprowadzone w 2021 roku.

Czym jest pozycjonowanie Warszawa?

Pozycjonowanie stron Warszawa to szereg skoordynowanych działań, których celem jest poprawa pozycji danej witryny w wyszukiwaniach internetowych. Mowa o wynikach w dowolnych wyszukiwarkach, ze szczególnym naciskiem na najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową – Google 2021 rok. To właśnie wytyczne Google są najcenniejszymi wskazówkami, które bierzemy pod uwagę przygotowując strategię działań.

Jeżeli Twoją lokalizacją jest Warszawa i potrzebujesz wprowadzić w firmie pozycjonowanie stron internetowych to dobrze trafiłeś, bo nasza agencja zajmuje się prowadzeniem skutecznych działań mających poprawić wyniki strony w wyszukiwaniach organicznych, określanych również jako naturalne. To one dają najlepsze rezultaty pod kątem konwersji, rozumianej jako wejścia na stronę, ale także jako realizacja zamówienia lub skorzystanie z usługi.

Czym są wyszukiwania organiczne?

Wyszukiwanie organiczne to takie, w których strony zawdzięczają swoje wysokie pozycje tylko działaniom wykonanym w ramach pozycjonowania sklepów oraz stron, a nie opłatom za poprawę miejsca w wyszukiwaniach. Jedyny koszt ponoszony przez właściciela strony to wydatek związany z usługami agencji SEO, zajmującej się optymalizacją strony oraz zwiększaniem jej popularności w sieci.

Dlaczego pozycjonowanie organiczne jest skuteczniejsze od pozycjonowanie płatnego?

Użytkownicy mniej ufają stronom, które są oznaczone jako reklama. Naturalne osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwaniach jest dowodem profesjonalizmu i prestiżu firmy. Ponadto koszt pozycjonowania stron internetowych jest niższy niż cena płatnych reklam w Google, jeżeli uwzględnimy poziom konwersji, a więc po prostu skuteczność działań marketingowych.

Czy należy całkowicie zrezygnować z opłat za pozycjonowanie stron?

Choć organiczne pozycjonowanie stron jest kwestią kluczową, zwykle zalecamy wspieranie działań również poprzez płatne pozycjonowanie i reklamy. Działania te traktujemy jednak jedynie jako wsparcie dla pozycjonowania organicznego. Okazuje się ono szczególnie przydatne w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, gdzie liczba fraz do wypozycjonowania jest wyjątkowo duża.

Pozycjonowanie Warszawa

Pozycjonowanie stron - Jakie działania warto wdrożyć?

Zastanawiając się, ile kosztuje pozycjonowanie w Warszawie, warto pamiętać, że poza pozycjonowaniem organicznym i płatnym, można również skorzystać z narzędzi pomocniczych. Podstawą jest reklama w Google, czyli słynne Google Ads. Do tego dochodzi promocja produktów i usług oraz pozycjonowanie marki, zwiększające świadomość konsumentów dotyczącą Twojego brandu i wszystkiego, co się z nim wiąże.

Ile kosztuje pozycjonowanie Warszawa?

Nie sposób udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie Warszawa, ponieważ to Ty decydujesz, jakie środki chcesz zainwestować. Sam ustalasz budżet, a my dostosowujemy od niego swoje działania. Oczywiście, im jest on większy, tym większe mamy możliwości i lepsze efekty osiągamy. Jednak nawet niewielkie inwestycje wpływa na poprawę pozycji w wyszukiwaniach. Na początku współpracy, po konsultingu SEO oraz po wykonaniu audytu, podamy Ci cenę, wraz ze wskazanymi działaniami jakie będziemy prowadzić. Pamiętaj, że nieprzypadkowo używamy słowa inwestycja, gdyż im większe środki poświęcisz na pozycjonowanie oraz inne działania marketingowe, tym większy zyskasz ruch na stronie oraz wzrosną wskaźniki sprzedaży.

Statystyki top3 pozycje
Należy również pamiętać, że w przypadku każdej strony znalezienie się w top 10 czy top 3 będzie generowało inny koszt. Ponadto nasza agencja marketingu internetowego świadczy również dodatkowe usługi, takie jak np. tworzenie stron internetowych. Ceny tego typu usług nie należy doliczać bezpośrednio do kosztów Kwestia kosztów generowanych przez dany projekt jest natomiast zależna od co najmniej kilku czynników, które wymieniliśmy poniżej.​

Branża

Im większa konkurencja w branży, tym trudniej przebić się w wynikach wyszukiwań. Pozycjonowanie popularnych fraz wymaga większego nakładu pracy z naszej strony oraz intensywniejszych działań w zakresie link building, co powoduje podwyższenie kosztów pozycjonowania strony.

Aktualna sytuacja strony

Od tego, jak aktualnie Twoja strona wypada w wyszukiwaniach, zależy zakres działań niezbędnych do wykonania, aby uzyskać dany efekt. Ponadto, nie bez znaczenia jest również aspekt techniczny i nakład pracy, jaki trzeba włożyć w optymalizację witryny.

Efekty działań

Nie chcemy, abyś inwestował w ciemno. Dlatego też wysokość wynagrodzenia dla naszej agencji marketingu internetowego jest uzależniamy od efektów działań. Raportujemy wykonywane przez nas czynności, a następnie wyniki analiz efektów, które przedstawiamy Klientowi. Wtedy okazuje się, czy w określonym czasie osiągnęliśmy wyznaczone cele i od tego uzależniamy koszt pozycjonowania.

Zakres działań

Ostateczny koszt pozycjonowania stron internetowych zależy oczywiście od zakresu powierzonych nam działań. Oczywiście cena będzie niższa, jeśli chodzi jedynie o wypozycjonowanie kilku fraz. Natomiast koszty wzrosną, gdy dojdzie do tego pozycjonowanie na długi ogon, pełna optymalizacja strony czy też któraś z usług dodatkowych, jak utworzenie strony w joomla czy też założenie sklepu w Shoper lub Prestashop.

Strategia pozycjonowania stron internetowych

Skuteczne pozycjonowanie stron to długi, wieloetapowy i wielowątkowy proces. Działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny w sieci nigdy się nie kończą. Raz zdobyta pozycja w top 3 nie jest bowiem przydzielana na stałe. Wymagane są ciągłe działania i częste aktualizacje, aby utrzymać zdobyte miejsce w wyszukiwaniach. Zasadniczo działania w ramach pozycjonowania stron internetowych można podzielić na dwie kategorie:

  • on-site – czyli wszelkie czynności związane bezpośrednio z witryną

  • off-site – działania prowadzone poza witryną internetową Klienta, mające na celu zwiększenie ruchu na stronie

Pozycjonowanie on-sitePozycjonowanie off-site
IndeksowanieLink building
Konwersja multimediówContent marketing z uwzględnieniem fraz kluczowych
Modyfikacja kodów źródłowychPrzygotowanie wizytówki Google
Naprawa błędów technicznychPozycjonowanie marki
Modyfikacja budowy strony zgodnie z wymaganiami Google
Przygotowanie contentu z frazami kluczowymi na stronę główną i podstrony

Pozycjonowanie stron on-site

Działania on-site, to innymi słowy czynności przeprowadzane na stronie, mające na celu podwyższenia wartości witryny w oczach wyszukiwarek, a jednocześnie zwiększenie jej atrakcyjności dla użytkownika. W ramach pozycjonowania on-site, nasza agencja SEO wykonuje szereg czynności, spośród których najważniejsze wymieniono w powyższej tabeli, a poniżej pokrótce omówiono.

Techniczne przygotowanie strony:
Jedną z pierwszych czynności, którą wykonujemy rozpoczynając pozycjonowanie strony internetowej, jest jej sprawdzenie pod kątem technicznym. Jeśli to konieczne, zajmujemy się indeksowaniem, modyfikujemy kody źródłowe oraz naprawiamy wszelkie wykryte błędy. Natomiast jeśli to my zajmujemy się od zera tworzeniem witryny, już na etapie budowy dbamy o aspekty techniczne. To bardzo ważne, ponieważ Google, podobnie jak inne wyszukiwarki, wyżej cenią strony, które są technicznie dopracowane. Nasze działania w tej kwestii mają również na celu realne przyspieszenie działania strony i wczytywania podstron, co po pierwsze bezpośrednio przekłada się na lepszą ocenę od Google, a po drugie zachęca użytkowników do dłuższego pozostania na stronie.

Budowa i zawartość strony:

Budujemy lub przebudowujemy stronę tak, aby była maksymalnie przyjazna dla użytkownika. Tworzymy odpowiednie podstrony, boxy i układamy zawartość strony w taki sposób, aby była przejrzysta. Podobnie jak techniczne dostosowanie witryny, również właściwa budowa strony ma kluczowe znaczenie dla czasu, jaki użytkownicy spędzają pod danym adresem internetowym. Nieczytelna konstrukcja serwisu zniechęca do poszukiwań produktów, usług i informacji. Natomiast średni czas spędzany przez internautów na przeglądaniu danej witryny przekłada się również na oceny Google. Właściwa budowa strony ma szczególne znaczenie w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych. Tego typu serwisy wymagają również właściwego uporządkowania kategorii oraz znajdujących się w nich produktów.

Pozycjonowanie on-site

Przygotowujemy również content na stronę, który z jednej strony jest czytelny i informatywny, a z drugiej doskonale sformatowany pod kątem pozycjonowania. Treść na stronę, zawierającą frazy kluczowe, przygotowuje wykwalifikowany copywriter. Później natomiast jest ona sprawdzana przez specjalistę seo. Pilnujemy, aby każdy szczegół odpowiadał wymaganiom Google względem treści.

Pozycjonowanie stron off-site

Optymalizacja strony internetowej to pierwszy krok w ramach pozycjonowania stron internetowych. Jednak nawet najlepiej przygotowana pod SEO witryna nie będzie dobrze widoczna w sieci bez działań zewnętrznych, czyli off-site. Na czym one polegają i dlaczego są tak ważne? Spieszymy z wyjaśnieniami.

Link building i content marketing:
Działania w ramach link building i content marketingu są ze sobą ściśle powiązane. Link building to nic innego jak zamieszczanie w sieci odnośników do pozycjonowanej strony. O skuteczności działań w tym zakresie decyduje kilka czynników, wśród których należy wymienić przede wszystkim następujące:

Pozycjonowanie off-site
  • liczba linków zamieszczonych w sieci
  • prestiż serwisów, w których umieszczamy linki
  • wskaźniki konwersji
  • jakość, a przede wszystkim naturalność treści, w których pojawiają się linki

Wraz ze wzrostem liczby miejsc, w których linkowany jest adres danej strony, witryna jest postrzegana przez Google za bardziej popularną, a tym samy wartościowszą. Niemniej aby rzeczywiście tak się stało, musi zostać spełnionych kilka warunków. Przede wszystkim witryny powinny być różnorodne. Warto skorzystać nie tylko z polskich witryn, ale również ze stron za granicą. Ponadto istotny jest także prestiż strony, na której znajdzie się link. Czasami nawet 10 linków w mało uznanych serwisach może być mniej wartych, niż jeden na znanym portalu. Ponadto im bardziej znany i ceniony serwis, tym wyższy wskaźnik konwersji, a ten również jest brany pod uwagę przez algorytm Google decydujący o miejscach stron w wyszukiwaniach. Dla skuteczności link building znaczenie ma również treść, w którą wpleciony zostaje link. Chodzi tutaj przede wszystkim o jej jakość i wartość merytoryczną, choć ważne są też inne kwestie, o czym piszemy w dalszej części tekstu.

Jaki powinien być content na stronach zewnętrznych

Poprawny językowo

Poprawność ortograficzna, gramatyczna i stylistyczna treści to podstawa, aby została ona doceniona przez Google. Wrzucenie linku w niepoprawnie napisany tekst może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, w postaci kary od Google, czyli obniżenia pozycji witryny w wyszukiwaniach.

Sformatowany

Treść musi być nie tylko poprawna językowo, ale również powinna zostać odpowiednio sformatowana. Niezbędne są: podział na akapity o ograniczonej długości, wstawianie nagłówków, wypunktowania, tabele i inne rozwiązania, dzięki którym tekst jest bardziej czytelny.

Content mobilny

Napisany na frazy kluczowe

Oczywiście content na stronach zewnętrznych powinien zawierać frazy kluczowe pozycjonujące linkowaną witrynę. W ten sposób pośrednio pozyskujemy ruch na stronie docelowej, a także zapewniamy zgodność tematyczną treści z zawartością pozycjonowanej witryny.

Merytoryczny

Roboty Google są dziś coraz inteligentniejsze, przez co często potrafią rozróżnić wartościową treść od przypadkowego połączenia nic nieznaczących zdań. Im wyższa wartość merytoryczna tekstu, tym wyżej jest on ceniony przez Google. Ponadto treść powinna być tematycznie związana z tematyką pozycjonowanej strony.

Zawierający naturalnie wplecione linki

Linki w treści powinny być zamieszczane w sposób naturalny, wynikający z treści. Bez względu na to, czy ukrywane są w formie anchora pod frazą kluczową, czy też wrzucamy je w surowej formie. Ważna jest naturalność pod kątem treści, jak i języka. Jej brak oznacza niską ocenę od Google.

SEO Unit

1 %
Tworzenie stron
1 %
Optymalizacja stron
1 %
Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie sklepów internetowych- Projekty SEO

Praca nad wypracowaniem wysokiej pozycji w wyszukiwaniach dla sklepu internetowego jest specyficzna, co przyzna z pewnością każda agencja. Pozycjonowanie tego typu podmiotów wymaga modyfikacji wielu działań, a także wdrożenia dodatkowych rozwiązań, których nie stosuje się w przypadku firm usługowych. Niemniej jednak istnieje również wiele podobieństw, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych i innych stron. Zanim przejdziemy do wskazywania różnić, wymieńmy to, co niemal zawsze jest wspólne. Mowa tutaj zarówno o konkretnych działaniach, jak i o podejściu do pozycjonowania portali internetowych. Wspólne elementy dotyczące działań SEO, bez względu na obszar działalności właściciela witryny, to przede wszystkim:

  • optymalizacja strony internetowej pod kątem technicznym
  • estetyczne wzbogacenie strony
  • przygotowanie contentu z frazami kluczowymi na stronę oraz na portale zewnętrzne
  • pozyskiwanie linków do strony
  • te same etapy pozycjonowania, rozpoczynające się od konsultacji SEO, po której przychodzi czas na audyt
  • ciągła kontynuacja działań
Co odróżnia pozycjonowanie sklepów internetowych?
W tym miejscu należy podkreślić, że pozycjonowanie sklepów internetowych również nie zawsze wygląda tak samo. Wiele zależy od rozmiaru sklepu, liczby kategorii, całkowitej ilości produktów, zasięgu działania i innych czynników, których są dziesiątki. Tym samym poniżej wskażemy aspekty pozycjonowania sklepów, które musimy uwzględniać w większości przypadków, co nie oznacza, że we wszystkich. Zatem czym przeważnie charakteryzuje się pozycjonowanie sklepu?
1. Większe znaczenie zyskuje optymalizacja strony internetowej. Strony sklepów internetowych są zdecydowanie wyjątkowo rozbudowane. W zasadzie powinno się je określać portalami. Ponadto zawierają więcej plików multimedialnych. To wszystko sprawia, że witryny te zajmują więcej miejsca i są zdecydowanie mocniej obciążone niż proste strony wielu firm usługowych. Tym samym skuteczna optymalizacja portalu należącego do sklepu internetowego wymaga więcej pracy, wysiłku i doświadczenia.
2. Więcej czasu poświęcamy na estetyczne udoskonalenie portalu. Oferta sklepu niemal zawsze jest bardziej obszerna niż oferta usługodawcy. Rzecz w tym, iż firma usługowa przeważnie świadczy kilka, co najwyżej kilkanaście usług. Natomiast w ofercie przeciętnego sklepu internetowego znajduje się kilkaset pozycji. Konsekwencją tego jest to, że użytkownik trafiający na stronę usługodawcy zwykle wie czego szuka i albo skorzysta z oferty albo nie. Natomiast użytkownik portalu sklepu internetowego niekoniecznie jest zdecydowany. Z większym prawdopodobieństwem wybierze produkt, którym pierwotnie wcale nie był zainteresowany. Dopracowanie estetyczne witryny sprawia natomiast, że internauta chętniej i dłużej przebywa na stronie. Tym samym rosną szanse na to, że zauważy coś, co go zaciekawi.
3. Podejmujemy intensywne działania w zakresie pozycjonowania lokalnego. Niektóre sklepy internetowe ograniczają obszar działania ze względu na koszty związane z dostawą produktów. Dotyczy to głównie niewielkich podmiotów. W takim przypadku kluczowe dla sukcesu firmy jest pozycjonowanie lokalne. Jeżeli dany sklep dostarcza towary tylko na terenie Warszawy, nie ma sensu pozycjonować go na Lublin czy inne miasta. W takim przypadku skupiamy się na sytuacji branży w stolicy i tym, ile kosztuje pozycjonowanie w Warszawie. Poza tym, również sklepy internetowe o większym zasięgu warto pozycjonować lokalnie. Rzecz w tym, iż konsumenci mają skłonności do poszukiwania produktów w okolicznych sklepach,. mimo że w praktyce lokalizacja siedziby danego podmiotu handlowego nie ma żadnego znaczenia. Tym samym wielu użytkowników zamiast wpisać w Google samą tylko nazwę poszukiwanego produktu, dopisuje również nazwę miejscowości w której mieszka, takiej jak Warszawa czy Lublin.
4. Skupiamy się na większej ilości fraz. Poza popularnymi frazami odnoszącymi się głównie do kategorii produktowych, stosujemy również pozycjonowanie na długi ogon, co zostało szerzej opisane w następnym podpunkcie. Ponadto pozycjonujemy również poszczególne produkty, co zwiększa liczbę fraz, na których zależy nam w kontekście pozycji w wyszukiwaniach.
5. Wykonujemy pozycjonowanie na długi ogon. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych długi ogon odgrywa zwykle istotniejszą rolę niż w pozycjonowaniu stron należących do firm usługowych. Wynika to z faktu, że Klienci często poszukują konkretnych produktów, których cała nazwa składa się z wielu wyrazów. Przykładowo, potencjalny Klient, który poszukuje obuwia koszykarskiego, zamiast wpisać w wyszukiwarce frazę “buty do kosza”, wpisze frazę "buty do kosza Adidas rozmiar 47". Zadaniem naszej agencji jest odnalezienie złożonych fraz, które zwiększą ruch na stronie, a następnie wypozycjonowanie na nie strony sklepu internetowego naszego Klienta.
6. Wykonujemy zaawansowany link building dla poszczególnych podstron, a nie tylko dla strony głównej. O ile w przypadku usługodawców skupiamy się najczęściej na linkowaniu strony głównej i co najwyżej kilku podstron, o tyle pozycjonując sklep internetowy, linkujemy często nawet kilkadziesiąt adresów. Poza stroną główną dochodzą jeszcze poszczególne kategorie, a także popularne produkty.

Zajmujemy się nie tylko pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych, ale również tworzeniem od zera witryn i portali. Założenie sklepu Shoper, czy też w Prestashop nie jest dla nas niczym niezwykłym ani wymagającym. Na życzenie Klienta możemy również przygotować sklep od zera, nie wykorzystując do tego żadnego z gotowych oprogramowań. Niemniej jednak zalecamy korzystanie z Shopera, Prestashop lub innych popularnych oprogramowań, ponieważ są one nie tylko bardzo funkcjonalne, ale przede wszystkim przejrzyste. Dzięki temu nasi Klienci, nawet jeśli nie są zaznajomieni z programowaniem i obsługą stron internetowych, będą w stanie samodzielnie zarządzać swoim sklepem i wprowadzać modyfikacje w portalu.

Wycena pozycjonowania strony:

FAQ - PYTANIA I ODPOWIEDZI

Mogłoby się wydawać, że cel pozycjonowania stron internetowych w Warszawie jest jeden, oczywisty i zawsze ten sam. Ostatecznie chodzi przecież o to, aby osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwaniach internetowych. Jednak dekada doświadczenia pozwoliła nam zrozumieć, że nie każdemu Klientowi zależy na globalnym sukcesie i pierwszych pozycjach w wyszukiwaniach na wszystkie frazy związane z branżą. Istnieje wiele czynników, które porządkują kwestię tego, jakie wybieramy cele i na jakiego typu działaniach skupiamy się w głównej mierze. Wspólnie z Klientami, którzy się do nas zgłaszają, zastanawiamy się, jaka strategia będzie w danym przypadku najlepsza. Nasze rozważania polegają na poszukiwaniu odpowiedzi na kilka kluczowych pytań.

Jeżeli dla Klienta czas uzyskania widocznych efektów jest najistotniejszą kwestią, konieczne może być poświęcenie mniejszej uwagi najpopularniejszym frazom kluczowym. W ich przypadku rywalizacja jest największa, przez co zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwaniach zajmuje wiele czasu. W krótszej perspektywie zauważalne efekty daje natomiast pozycjonowanie na długi ogon, czyli na złożone, konkretne frazy. Co prawda dzięki nim ruch na stronie nie zwiększa się znacząco, jednak wzrost jest zauważalny i przede wszystkim występuje wysoki poziom konwersji.

Jak już wcześniej wielokrotnie powtarzaliśmy, cena pozycjonowania zależy od preferencji Klienta. Niemniej jednak im większy koszt poniesie Klient, tym lepsze efekty pozycjonowania. Większy budżet daje nam możliwość pozycjonowania większej ilości fraz kluczowych oraz intensywniejszą promocję strony na zewnętrznych stronach internetowych. Mowa tutaj o link building. Ponadto większe nakłady finansowe na pozycjonowanie przekładają się na większe możliwości, jeśli chodzi o budowę strony internetowej i jej optymalizację. Dysponując wysokim budżetem możemy również wspierać standardowe działania w ramach pozycjonowania poprzez płatne rozwiązania, takie jak wykupywanie pozycji w wyszukiwaniach, czy też Google Ads.

Nieco inną strategię przyjmiemy w przypadku przedsiębiorstwa, które dopiero rozpoczyna swoją działalność, a inną w przypadku takiego, które chce utrzymać pozycję na rynku czy też zdobyć nowe jego obszary. W pierwszej sytuacji zalecamy maksymalnie intensywną kampanię SEO, dzięki której marka stanie się rozpoznawalna. W drugim przypadku kluczową rolę odgrywa audyt SEO i wychwycenie wszelkich błędów. Zasadniczo jednak praca polega na kontynuacji podobnych działań. W przypadku próby poszerzenia działalności niezbędna jest analiza rynku, określenie nowych fraz do wypozycjonowania oraz intensywność działań, jakiej wymaga zagęszczenie podmiotów w danej branży.

Działania teraźniejsze zawsze powinny być wykonywane z myślą o przyszłości. Określając frazy kluczowe bierzemy pod uwagę, jakie produkty i usługi będą wprowadzane do oferty lub też wycofywane z niej w najbliższym czasie. Decyzje o zasięgu prowadzonych działań, wyborze stron do link building, czy nawet wyborze estetyki strony zapadają z myślą o aktualnym i przyszłym profilu strukturalnym firmy oraz jej strategii marketingowej. Koniecznością jest uwzględnienie identyfikacji wizualnej firmy oraz odpowiednie przygotowanie pod nią pozycjonowania marki. Jeśli firma działa i planuje działać lokalnie czy też na jasno określonym, niedużym obszarze, możemy dosyć szczegółowo zaplanować konkretne działania. W przypadku planów rozwoju na większą skalę musimy przygotować rozbudowaną strategię i być gotowym na jej częste modyfikacje uzależnione od sukcesów i porażek biznesowych firmy oraz od zmian na rynku. W przypadku firm rozwojowych od początku powinniśmy brać pod uwagę nie tylko pozycjonowanie lokalne, ale też to na cały kraj, a często nawet na całą Europę lub świat. Dochodzi tu zatem pozycjonowanie stron za granicą, na frazy kluczowe w różnych językach.

Nie sposób w pełni trafnie określić frazy kluczowe warte pozycjonowania, jeśli nie znamy grupy docelowej Klienta. Niezwykle ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z tego, jakiego rodzaju użytkownicy są skłonni skorzystać z oferty danego sklepu lub usługodawcy. Jakich rzeczy szukają i w jaki sposób? To wszystko jest ważne, aby uzyskać zadowalające wskaźniki konwersji. Dokonując tego rodzaju analizy jesteśmy w stanie znaleźć nie tylko odpowiednie frazy kluczowe odnoszące się bezpośrednio do oferty Klienta, ale również takie, które choć nie są z nią bezpośrednio związane, zwiększą ruch na stronie.

Absolutnie kluczową kwestią jest ustalenie, czy działamy globalnie czy tylko lokalnie. W przypadku firm oferujących usługi jedynie na określonym obszarze, oczywiste jest, że wystarczy pozycjonowanie lokalne. Natomiast jeśli chodzi o większe sklepy czy usługodawców działających tylko w sieci, ich oferta obejmuje co najmniej cały kraj, zatem niezbędne jest tzw. pozycjonowanie globalne. Niemniej jednak lokalne pozycjonowanie stron należących do firm działających na większym terenie również może przynieść wiele pożytku. Przede wszystkim rywalizacja w wyszukiwaniach lokalnych jest mniejsza, przez co łatwiej zdobyć wysoką pozycję, w top 10 lub nawet w top 3, i pozyskać Klientów z danej okolicy. Walka na rynku lokalnym jest ważna również w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych. Wynika to z faktu, że Klienci często poszukują produktów ze sklepów w swojej okolicy, nawet jeśli zakupy robią online.

SEO globalne i SEO lokalne

Wykonując pozycjonowanie lokalne trzeba być ostrożnym, aby nie zaszkodzić pozycji strony w wyszukiwaniach. Rzecz w tym, iż nietrudno o błąd, który zostanie ukarany przez algorytm pozycjonujący witryny. Chodzi tutaj przede wszystkim o wykorzystanie niewłaściwego contentu. Sztuczne upychanie fraz w tekstach SEO to jeden z najczęstszych błędów nieprofesjonalnych agencji. Pozycjonowanie nie polega dzisiaj na wplataniu w tekst jak największej ilości fraz kluczowych, bez uwzględnienia zasad gramatyki czy stylistyki. Takie rozwiązania są karane i spychają strony na dalsze pozycje w wyszukiwaniach. Dlaczego poruszamy tę kwestię akurat przy temacie pozycjonowania lokalnego? Rzecz w tym, iż frazy lokalne, zawierające nazwy miast, dzielnic czy województw, w swojej oryginalnej formie zwykle brzmią naturalnie. W tekście natomiast, z wyłączeniem nagłówków, należy je stosować w formie naturalnej. Wytłumaczmy o co chodzi na przykładzie:

“kebab Warszawa” – niewskazana forma użycia frazy lokalnej,
“kebab w Warszawie”, “kebab z Warszawy” – wskazane formy użycia fraz lokalnych.

Sporadyczne użycie w treści frazy w formie nieodmienionej nie powinno wywołać żadnych negatywnych konsekwencji. Jednak często powtórki takich fraz zostaną wykryte przez Google i ukarane. Warto pamiętać, że algorytm Google jest dziś już niezwykle inteligentny i nie ma najmniejszego problemu z rozpoznawaniem odmian słów, a nawet całych, wielowyrazowych fraz.

Algorytm wyszukiwarki

Działamy na rynku już kilkanaście lat. Przez ten czas nieustannie i niezwykle szczegółowo analizujemy nasze działania. Sprawdzamy, jakie efekty dają poszczególne rozwiązania i jak zmienia się to na przestrzeni lat. Uwzględniamy rozróżnienie na pozycjonowanie lokalne i globalne, na frazy główne i na długi ogon, dostrzegając, że działania algorytmu Google nieco się różnią w każdym z wymienionych przypadków. Chcąc maksymalnie poszerzać wiedzę i być na bieżąco, nasi specjaliści SEO biorą udział w licznych szkoleniach oraz śledzą najnowsze doniesienia z branży.

Zasady przyznawania pozycji w Google

Kluczem do skutecznego pozycjonowania stron jest poznanie i zrozumienie zasad, którymi Google kieruje się układając strony w określonych pozycjach. Niestety nie jest to takie proste, ponieważ Google skrzętnie ukrywa, co jest brane pod uwagę i jaką wagę mają poszczególne aspekty. O przypisaniu pozycji decyduje algorytm, który wcześniej analizuje ponad 200 czynników (Aktualne czynniki optymalizacji stron na 2021 rok).  Warto mieć na uwadze, że stale dochodzą nowe czynniki, a inne wypadają. Zmienia się waga poszczególnych czynników. Innymi słowy algorytm Google jest nieustannie aktualizowany. Oznacza to, że aby nadążać za wymaganiami Google, niezbędne są: wiedza, doświadczenie, umiejętność analizy efektów działań, ale też stała obserwacja zmian i zdolność dostosowywania się do nich.

Co wiemy od Google?

Zasadniczo algorytm pozostaje tajemnicą i nie sposób dowiedzieć się od Google, jakie uwzględnia czynniki. Niemniej jednak co pewien czas pojawiają się informacje dotyczące aktualizacji stosowanych mechanizmów. Można wydobyć z nich wiedzę, która pozwoli odnosić większy sukces w pozycjonowaniu stron internetowych. Przykładem informacji dostarczonej przez Google jest ogólny opis jednej z najnowszych aktualizacji, określanej jako BERT.

Czym jest BERT?

Najprościej można stwierdzić, że BERT to aktualizacja, dzięki której algorytm lepiej rozumie kontekst. Mowa o kontekście poszczególnych słów i znaków znajdujących się w rozbudowanej frazie kluczowej. Algorytm analizuje teraz każde słowo z osobna oraz stosunek między nimi. Pod uwagę brane jest znaczenie każdego przyimka, z czym dotychczas były pewne problemy.

Co zmienił BERT?

Ideą wprowadzenia omawianej aktualizacji było zwiększenie trafności długich wyszukiwań. W wyniku wpisywania długich haseł użytkownicy otrzymują to, czego rzeczywiście szukali. Natomiast dla agencji SEO aktualizacja BERT oznacza konieczność jeszcze większego zaangażowania w poszukiwanie fraz kluczowych oraz uważność w analizowaniu ich znaczenia i skuteczności.

Pozycjonowanie mobilne

Z każdym rokiem rośnie liczba wyszukiwań wykonywanych przy użyciu urządzeń mobilnych. Telefony czy tablety to urządzenia, które nieustannie mamy przy sobie, przez co wielokrotnie to właśnie przy ich użyciu sprawdzamy, gdzie jest najbliższa restauracja, fryzjer czy sklep z narzędziami. W tym celu obok tradycyjnego pozycjonowania niezbędne jest również pozycjonowanie pod strony mobilne. Na czym ono polega? Przede wszystkim w grę wchodzi optymalizacja witryny, tak aby dostosować ją do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych. Im witryna jest przyjaźniejsza dla posiadacza smartfona, tym wyższe pozycje uzyskuje. Dostosowanie strony do potrzeb urządzeń mobilnych może się odbyć na dwa sposoby, poprzez: zadbania o responsywność strony lub stworzenia oddzielnej strony mobilnej.

Strona responsywna

Witryna internetowa, która dostosowuje się do parametrów urządzenia, na którym jest wczytywana.

Strona mobilna

Oddzielna strona, która automatycznie wczytuje się, gdy adres strony głównej zostanie wpisany na urządzeniu mobilnym.

Strona mobilna​

Strona responsywna czy mobilna?

Zasadniczo oba rozwiązania, o ile są profesjonalnie zrealizowane, zapewniają sukces. Niemniej jednak przeważnie zalecamy naszym Klientom tworzenie witryny mobilnej. Pod pewnymi względami bezapelacyjnie przeważa ona nad stronami responsywnymi. Chodzi przede wszystkim o następujące kwestie:

  • szybsze działanie strony
  • niższy koszt przygotowania strony
  • krótszy czas przygotowania strony

Zapraszamy do współpracy

Oferujemy szeroki zakres usług, od tworzenia stron i sklepów internetowych, przez ich optymalizację, kompletne pozycjonowanie oraz stały nadzór i regularne analizy. Zapewniamy wsparcie w każdym obszarze związanym z promocją strony w internecie. Dzisiaj widoczność w sieci to podstawowy krok na drodze do sukcesu marki i przedsiębiorstwa. Zapraszamy zatem do kontaktu w celu ustalenia zakresu i szczegółów współpracy!

Agencja SEO Unit

Prosimy o przesyłanie adresu strony internetowej oraz danych kontaktowych w treści maila. Odpowiadamy w każdy dzień tygodnia, maksymalnie w przeciągu 24h.